Majesty – Sword & Sorcery [Massacre Records/Nordic Metal 2002]

Heavy fucking metal er hvad tyske Majesty leverer på deres debut skive, men når man på forhånd har set det Manowar-agtige cover artwork, som er prydet af stolte krigere, så…

Fra det første anslag på guitaren befinder man sig i en verden præget af godt gammelt heavy metal. Den står på fed sang, store kor, episke momenter, masser af fede guitar riffs og soloer. Skiven har sgu det hele. De rene heavy metal numre klapper godt igennem og indgyder en stemning af sen 80’erne. De episke numre er store, de besidder en enorm atmosfære, man bliver suget ind i numrene. Bare tjek den storslåede ’Aria Of Bravery’, som lyder lidt meget som Queens i starten, men hold kæft et klasse nummer.

Og som forsanger Tarek Maghary så sandt proklamerer i starten til ’Heavy Metal’, "True heroes play heavy metal!". Så basker bandet til det i den skæring, og så har de også på det track besøg af Ross The Boss fra et af bandets klare forbilleder Manowar.

Produktionen som omkranser tyskernes lyd er sgu også som den skal være. Den er kraftfuld, er klar, ja den pakker sgu musikken pænt ind og sender den kraftfuld af sted.

Her er jo en ting at sige, køb lortet! Majesty har fattet hvad heavy metal handler om. Deres storslåede episke heavy metal indeholder sgu alle de elementer som gør stilen fed. Originaliteten kan ligge på et meget lille sted, men sådan skal det også være. Hvorfor pille ved noget som virker, heavy metal er og bliver heavy metal, det er der sgu ingen som skal pille ved!!! Og så er der jo ingen grund til at købe CD versionen af albummet, da den dobbelte vinyl indeholder bonusnummeret ’Ride And Fight’, og den skæring skal satme høres… Hvis det endnu ikke er sunket ind, så siger jeg det lige igen: Kom så af sted og køb lortet!!!

8/10