Raging Storm – Promo 2001 [Metalfighters Distro]

Så er der græsk heavy metal på afspilleren og det lyder sgu helt okay. Især de første 1 minut og 30 sekunder på den første skæring, som består af røvfed og velspillet metal. Så begynder vokalisten desværre at udøve sin gerning. Det er nok en af de mest belastende kvinde vokaler jeg længe har hørt. Prøv at forstille dig Lemmy som en kvinde, men stadig med den ru og hårde stemme, det holder sgu ikke.

Som skiven skrider frem og efter mange rotationer begynder den græske gudinde dog at lyde nogenlunde, der er sgu ikke de ting som man ikke kan vænne sig til. Vokalen ender til sidst med at være meget fed og så passer den faktisk fint til det beskidte heavy metal som bliver lagt for dagen.

Musikken er sgu habil og velspillet og bliver leveret med stor entusiasme og energi. Der er ikke meget nyt under solen, men der bliver budt på mange klassiske elementer og det er egentligt fedt nok. Guitarspillet er fedt og det bliver også budt på lidt ekvilibrisme her og der, men mange nye riffs bliver der ikke brugt. Trommeslageren skal også fremhæves, da han leverer nogle fede fills og ellers leverer et stykke sammentømret arbejde igennem de 4 skæringer.

Produktionen er også med bandet, det lyder faktisk meget professionelt og stort anlagt. I det tredje nummer kan man på et tidspunkt høre hvordan der bliver vekslet imellem, vokal, guitar, trommer og bas, så producerne har haft styr på sine knapper og fadere.

Hvis ikke Raging Storm allerede har fået en deal hevet i hus skal den sgu nok snart komme, da de leverer rigtigt fedt heavy metal og det er jo blevet så populært. Og når der er et nummer som måske hedder Heavy Metal og bandets motto er: Defend The Metal Faith! Warriors Ride On The Charitots!, er der sgu en fremtid i sigte, Dog kunne man godt ønske sig noget så simpelt som en trackliste og lidt info om bandet, der er jo nok ikke mange som kender Raging Storm i forvejen.

3/4

Kontakt Antonis for info om udgivelsen : warlordtony@yahoo.com