Motörhead – Hammered [Steamhammer - SPV/Nordic Metal 2002]

The boys are back in town, hell yeah! Så er Lemmy og drengene endnu engang klar med et nyt udspil og hvilket et. Fra den fuldfede og fængende åbner ’Walk A Croooked Mile’ er stilen lagt fast. Storsvingende og møgbeskidt rock ’n’ roll, som kun Motörhead på sit højeste kan levere den.

De til tider uheldige flirter med kommercialismen er glemt og der er tryk på fra start til slut. Lyden er beskidt og rå, og bærer et utroligt garagepræg uden at være dårlig. De klassiske riffs flyder fra Campell’s guitar, godt krydret med masser af fede bluesy leads. Mikkey Dee hamrer til tønderne som det var hans sidste dag bag sættet, og Lemmy torturerer bassen på en måde som han ikke har gjort i lang tid. Vokalen er som den plejer ubehagelig charmerende og rå, ligesom vi kender den.

Skiven flyder med kommende Motörhead klassikere og der kan med lethed drages paralleller fra de nye tracks til de gamle kendinge. Tag f.eks. åbneren som har et samme præg af friskhed og rå brutalitet som ’Overkill’. Skæringen ’Red Raw’ hvor der kommer gang i dobbeltstortrommerne og fængende guitar arbejde, bliver det 21. århundredes ’Ace Of Spades’.

Der er ikke en Motörhead fan som bliver skuffet over dette album, det tør jeg sgu godt garantere. Det her vil tiltale alle med smag for hård rock, buldrende trommer, fede og larmende riffs, pumpende basgange og Lemmy's vokal. Det er mange år siden at det efterhånden gamle band, har lydt så frisk og ungt og med masser af gå på mod. Nu er det endnu engang musikken der tæller og så må folk lide det eller lade være, jeg elsker det og hvis du har smag for guitar, bas og trommer vil du også finde denne skive alt for fed!

9/10