Uli Jon Roth – Legends Of Rock – Live At Castle Donnington [Steamhammer/Nordic Metal 2002]

Ærefrygten breder sig stille og roligt over en, når man sidder med denne skive i hånden. En dobbelt live CD med Uli Jon Roth’s suveræne spade spil, og gæsten af så prominente folk som Jack Bruce, Clive Bunker, Michael Schenker, Phil Mogg, Pete Way, Don Airey og Barry sparks. Det er svært at finde mere kompetente folk indenfor deres metier.

Bandet virker også meget veloplagte og publikum skriger med, så snart der et ophold i den herlige musik. Selvom lyden til tider virker lidt studieagtig, så er der et okay live feel over det.

Det er svært at vælge nogle numre ud for der er satme meget guf på de 2 skiver. Men den smukke åbner ’Sky Overture’ og den ultra fede ’The King Returns’ rykker fedt og byder på masser af atmosfære. Hvis vi skal have fat i nogle numre med vokal på så må det næsten blive ’Sunshine Of Your Love’, hvor Jack Bruce mærkeligt nok medvirker på. Men også UFO hitteren ’Let It Roll’ sparker god gammeldags røv. Coverversionen af Hendrix’ ’All Along The Watchtower’ virker også godt og her spiller vokalen satme max.

Selvom disse 2 skiver er for vilde, så bliver man lidt træt af at høre på dem, man ærgrer sig nemlig hele tiden over at man ikke selv var tilstede under koncerten. Men dette går som en erstatning, for stemningen fra aftenen kommer godt ud af højtalerne og ind i stuen, det er næsten som at være der selv. Så hvis man havde den tilhørende DVD og en kæmpeskærm, så ville oplevelsen være helt i top. Her er kun en ting at sige, hard rock, blues og guitar fans, denne skive skal sgu ejes, det her rykker!

9/10