Grope - If You Were My Dog… [Grope Records/MNW 2002]

Så er der igen rock på drengen, denne gang fra danske Grope som leverer svinetungt og tight sydstats rock med store boller.

Musikken storsvinger igennem hele sessionen og bassen buldrer. Vokalen brager af sted og Hammond orglet leverer smukke toner i baggrunden. Det her er satme et udspil der vil fremad. Guitarspillet er uden de store armbevægelser, men leverer varen hundrede procent. Det er nogle tunge sager som der bliver disket op med. Også den fem-strengede økse leverer øre tæsk, der er værd at lytte på. Bassen leverer rigtigt fede og tunge gange, som har fået en dejlig lyd og meget plads i det overordnede billede.

Vokalen er også okay og den bliver leveret med en del følelses. Og især når der bliver givet skrål på bedste drengerøvsmanér, så virker den sgu.

Skiven er indspillet i The Antfarm og det er Tue Madsen som selv har drejet på knapperne. Det borger som regel for et ordentligt resultat. Det er også det, det er endt med her. Lyden er god og klar og kraftfuld. Bonderøvs-rocken bliver kastet ud af højtalerne og angriber alt inden for miles omkreds. Der er også masser af plads til de enkelte instrumenter og det lever bassen og orglet højt på.

Grope leverer et gedigent rock udspil som nok skal åbne ører rundt omkring. De hårde ting som ’Rock ’N Roller’ og ’Struck By Lightning’ smadrer alting på deres vej og er fede eksempler på tung rock. Men også de stille tracks som ’Nothing You Can Do’ og ’Clean My Wounds’ er fede, og på dem virker vokalen rigtigt godt. Der bliver også gjort flittigt at brug af kvindeskønsang og det giver et fedt aspekt i mange af numrene. Denne skive er vel noget som alle rock fans skal tjekke ud, der bliver leveret mange fede ting, ja den skal sgu stå i samlingen.

8/10