Jag Panzer – Casting The Stones [Century Media/Target 2004]

Amerikanske Jag Panzer anført af super vokalisten (i hvert fald i mine ører) Harry "The Tyrant" Conklin er nu klar med deres nye skive "Casting The Stones".

Det er er lang tid siden at jeg har hørt Jag Panzer lyde så godt som de gør nu. Bandet er fyldt med energi og vilje. De vil ud og vise hvad de kan. Alle numrene fra de mere straight forward power/heavy metal baskere, til de storslåede episke numre spiller max. Guitararbejdet er på toppen, der bliver ikke levnet meget at ønske og kedsomheden vil ikke indfinde sig. Derudover er rytmesektionen hamrende solid og sammentømret.

Kompositionerne er velskrevne, sangskrivningen er faktisk helt i top. Det er nogle rigtigt fede numre som bandet har fået smidt sammen til denne skive. Hooks, soloer og gedigen catchy heavy/power metal optræder på de rigtige tidspunkter. Og oveni det har vi selvfølgelig Conklin’s suveræne vokal. Endnu engang overgår han sig selv, han lyder satme godt. En stor og kraftfuld stemme med en ru kant. Der går ligeså godt i spænd med de episke numre, som de ligefremme heavy tunes, suverænt.

Det er ikke fordi at Jag Panzer laver en eneste ting de eller andre heavy metal bands ikke har lavet før. De har bare nogle talenter som så mange andre ikke har. Og så kan de skrive gode numre, denne skive vil få alle heavy metal fans til at savle. Jeg har i hvert fald seriøst svært ved at slippe skiven, den sparker satme røv. Samtidig med at alt på den spiller max… En imponerende skive som kommer til at stå som et af dette års højdepunkter.

9/10