Audiopain – The Traumatizer [Selvfinansieret 2004]

Norske Audiopain har efterhånden nogle år og et en del ep’er og et par split skiver på bagen, men alligevel er der ingen der har tilbudt dem en deal, de har kunnet acceptere, så de har valgt at smide deres debut fuldlængde skive på gaden selv.

Bandet byder på svinsk thrash metal, der smadrer derudaf på allerfedeste vis. Her er der ikke tid til at tage gidsler, one shot one kill og så næste riff. Der bliver budt på smaddertighte thrash riffs i spandevis, samtidig med at trommerne tramper af sted i baggrunden og engang imellem er mester for nogle fede breaks. Derudover er trommelyden sgu fed, meget direkte og nærværende og så er det meget brugte crash bækken uimodståeligt.

Der er ikke så meget nyt over udspillet, bandet har fundet deres inspirationskilder i de gode gamle 80’ere, bands som Sodom og især Kreator spiller en stor rolle, uden at Audiopain på nogle måder er et plagiat af de nævnte bands. Bandet er dejligt pågående og direkte og har deres egen approach til genren. Derudover er vokalen alt for fed og den er også direkte og pågående og slår ligeså hårdt som Mike Tyson’s knyttede næve. Der er vildskab og galskab over den, den minder om en rå og vild udgave af en ung Mille Petrozza.

Lyden på skiven er rå og dejlig. Fed og pågående guitarlyd, trommerne har jeg allerede været inde på, og bassen er rå og larmende. Vokalen ligger godt i mixet og efterlader et stort indtryk hos lytteren.

Dette er en skive der vokser meget med hvert lyt den får. Den er suveræn fed og catchy og man kan sgu ikke få nok. Dette burde blive det næste norske thrash band, der får noget internationalt opmærksomhed, de har skiven, evnerne og viljen, nu skal folk bare åbne ørerne. Dette er old school på en ny måde og det rykker.

8½/10