Skinless - Skinflick [Relapse/Target 2004]

Det er DVD'ernes tid, alle bands og labels smider om sig med live/hjemmevideo optagelser og det er sgu egentligt fedt. Der udkom en del i de glade VHS dage, men det virker sgu noget bedre her på DVD formatet. Endnu engang er det Relapse Records der er på banen med Skinless' "Skinflick". Der er en kombination af live optagelser, hjemmevideo, en lille tur i studiet, samt et kig på optagelsen af musik videoen til 'From Sacrifice To Survival'.

Live delen er delt op over en del forskellige venues, og deraf møder vi også lidt forskel på lydkvaliteten. Dog er fællesnævneren, en rå og larmende "ægte" live lyd og det er sgu lækkert at høre. Derudover så klæder den rigtige live lyd også bandets rå death metal rigtigt godt. Og selvom lyden er rå og larmende, er det ikke mange af de tekniske detaljer der drukner.

Der er selvfølgelig størst fokus på bandets nyeste album "From Sacrefice From Survival", men der er også blevet plads til et en håndfuld af bandets ældre klassikere. Dog er de nyeste numre sgu fedeste i min bog. Dog er det sidste nummer på skiven 'Crispy Kids' godt, og så er det gæstet af bandets tidligere vokalist Ryan Wade.

Det er fedt at se bandet gå amok på scenen. Især vokalist Sherwood Webber (som siden har forladt bandet) smadrer løs på scenen og lever op til sin frontmand titel. Bassist Joe Keyser laver også en del sjov, hvorimod guitarist Noah Carpenter står mere stille og roligt. Og bag ved tønderne styrer John Longstreth showet for hårdt. Han har dog også forladt bandet og er blevet erstattet af bandets tidligere trommeslager Bob Beaulac, som der også er nogle livenumre med. Dog er det let at høre at Longstreth smadrer Beaulac, så let som ingenting. Live er bandet alt for fedt!

Hjemmevideo delen byder på fuldskab, skæve mennesker og masser af galskab og sådant er altid et godt grin værd. Dog er live delen samt hjemmevideo delen flettet ind i hinanden og det er lidt træls, men man kan selvfølelig bare bruge fjernbetjeningen.

De få glimt man ser fra indspilningen af "From Sacrifce To Survival" videoen er som altid interessant, i hvert fald for mig. Det man ser fra optagelsen af videoen til albummets titelnummer er lidt ligegyldigt. Videoen er med på DVD'en som et bonusnummer og det er en meget sjov video, til et helt suverænt nummer.

Det er en fed DVD som Skinless her har fået smidt på gaden. Og godt med lidt dokumentation fra bandets fedeste line up, Webber, Carpenter, Keyser og Longstreth. Det bliver spændende at se hvordan det kommer til at gå bandet i fremtiden. Men det her kan da forsøde ventetiden eller hvad der nu sker…

8/10