Skinless – From Sacrifice To Survival [Relapse/Target 2003]

Så er den amerikanske dødsmaskine Skinless klar med endnu et angreb på den menneskeheden. Drengene har noget at leve op til efter deres seneste fede og meget populære skive "Foreshadowing Our Demise".

Skiven starter på allerbedste Skinless vis, efter et sekund er ingen i tvivl om hvem der styrer scenen. Det gør Skinless. Der bliver kørt af sted i et nådesløst tempo, for der efter at gå i stampe med monstertunge grooves, det er recepten. Oveni kan der lægges monstergrowl af Webber og dræbende trommespil, af min favoritdrummer John Longstreth (Origin, ex-AngelCorpse). Den mand er et monster, kan spille lynhurtigt, overteknisk og alligevel få det til at lyde flydende og naturligt.

Kompositionerne på skiven er suveræne hele vejen igennem . Bandet har formået at lave spændende musik på alle 9 skæringer, ikke et øjeblik kedsomhed er at finde herpå. Bare tjek nummeret ’Miscreant’ ud for at høre topnotch death metal.

Lyden er lavet af Neil Kernon som også stod for lyden på den seneste Cannibal Corpse skive og den nye fra Macabre. Men derudover mest beskæftiger sig med mere stille og roligt metal og rock. Gutten har dog gjort et kanon stykke arbejde og lyden på "From Sacrifice To Survival" blæser da også den på "Gore Obssessed" langt væk. Der er masser af power, dynamik og hård brutalitet.

Der er kommet meget fedt death metal på gaden i år og dette er endnu ne af topskiverne. Sikker kandidat til udvælgelsen af 2003’s bedste death metal album. Sikker vinder for alle fans af brutalt US death metal!

9/10