Invocator – Through The Flesh To The Soul [Scarlet/Target 2003]

Dengang jeg åbnede kuverten og så at det var denne skive der lå deri, så blev jeg vild og var ved at falde over mig selv flere gange, for at få den hurtigt nok i anlægget. Glæden blev dog hurtigt afløst af forundring, Der stod da Invocator på skiven, og det lød da også som Invocator engang imellem. Lidt tid senere blev skiven støvet af og jeg begyndte at lytte intenst på den, og den blev lidt federe. Dog kom åbenbaringen først for et par uger siden, under bandets alt for fede optræden på Aalborg Metal Festival, efter det kunne jeg høre på skiven med helt andre ører.

Musikken er i stor grad Invocator, bare lidt mere moderne og gennemtænkt. Guitaren lyder som den skal. Tung og larmende med masser af feel. Der bliver vist teknik af høj klasse fra de 2 herrer med seks strenge. Et andet aspekt der rykker, er basspillet fra Carsten Mikkelsen, det er tungt og smadrende. Hele tiden klimprer de tunge strenge i baggrunden og ligger en kanon bund ofr guitarerne. Trommernes arbejde og er også noget bedre end standard. Har Invocator nogen sinde lydt så godt?

Vokalen fra Jacob Hansen er lige så bidsk som den plejer at være og det spiller sgu max. Men hov hvad var det? Manden er jo også begyndt at levere skønsang.. Lidt sjovt og mærkværdigt i starten, men når man vænner sig til det. Virker det sgu perfekt til bandets ny fundne univers og giver et helt nyt aspekt til bandet.

Kompositorisk er skiven sgu også i top. Masser af variation og hårdtpumpet thrash med et meget rocket feel. Det skriger, det groover, det rykker, årets danske skive? Måske… Det er sgu for fedt at bandet er i gang igen…!!! Hvis denne skrift ikke har overbevist dig, så er det ned til pusheren og hør følgende numre: ’Through The Flesh To The Soul’, ’Flick It On’, ’Fire Cleanses All’ og ’Sand Between The Teeth’, det burde overbevise dig!

9/10