Disinter - As We Burn [Morbid Records 2004]

Amerikanske Disinter har altid været garant for tungt death metal, iblandet groove, teknik og fart. Jeg har ikke hørt bandets forrige skive "Demonic Portraiture", men skiven før den "Welcome To Oblivion" bød på klasse death metal.

Det første der slog mig da jeg smækkede denne skive i afspilleren, var den afsindige fart det meste af materialet blev leveret med. Der er levnet lidt plads til fordums tunge passager, men ikke meget. Der er skruet gevaldigt op for tempoet, men variationen imellem farten og de tunge passager. Samt bandets flair for tekniske elementer gør udspillet pænt varieret.

Numrene er velskrevne og viser at bandet har hvad der skal til for at begå sig i dagens death metal scene. Der er masser af ren brutalitet, god variation og masser fængende parter der gør numrene genkendelige. Der er især mange gode vokal hooks, onde growls, der er forståelige og rykker godt. Guitar spillet bliver leveret med kraft og præcision og så er der mange gode riffs indblandet i denne affære. Trommespillet er heller ikke at kimse af, der er oftest meget fart på stikkerne og pedalerne, og så bliver der varieret godt imellem bækkener og hi-hat. De fede breaks er heller ikke noget der må glemmes.

Det er en meget stærk og brutal skive som Disinter her har udgivet. De har taget fat i deres gammelkendte elementer og tilsat lidt mere fart og brutalitet og så er vokalen også blevet en anelse ondere og mere hårdtslående. Denne skive er lavet for death metal fans, der er vist ingen indenfor den gruppering der bliver skuffet over dette udspil.

8/10