VA – Relapse Single Series Vol.3 [Relapse/Target 2004]

Det er godt nok en gang guf, som Relapse Records her har smidt på CD. 4 legendariske 7" EP’er som har været udgåede i rigtigt lang tid. Først har vi Rottrevore’s "Copulation Of The Virtous And Vicious", derefter Repulsion’s "Excruciation". Så har vi Monstrosity’s "Burden Of Evil" og til sidst, men ikke mindst Incantation’s "Deliverence Of Horrific Prophecies". Der er vist dømt death metal mania.

Rottrevore starter med deres tunge, mørke og distortede death metal. Guitaren støjer og larmer, imens det ene fede riff efter det andet bliver rykket af. Bassen larmer endnu mere imens den pumper i baggrunden. Trommerne smadrer af sted i et behageligt, ikke alt for hurtigt tempo. På toppen af kransekagen er det grimme growl, der udgyder blod og dommedags profetier. Stilen er meget simpel og fængende, samtidigt med at det er grimt og brutalt, det holder sgu også den dag i dag.

Så er det legendariske Repulsion’s tur til at byde på gore inficeret death metal. Grindende gore/death med sygelige riffs, monster syg vokal, der ikke er hørt ret meget bedre. Numrene er fængende ad helvede til, de hænger fast med det samme og man tager hele tiden sig selv i at growle med på numrene. Det er sgu en skam at Repulsion gik i opløsning, lige som de var gået i gang med at skrive længere numre.

Monstrosity’s EP er hærget af en temmelig smadret "demo" lyd. Så de fede guitarriffs, den pumpende og supefede bas og det vilde, hurtige og tekniske trommespil mudrer lidt sammen. Oveni den superfede musik er Corpsegrinder’s kraftfulde growl, det smadrer sgu alt og alle. Bandet har altid leveret alt for fedt death metal og det er de 2 numre her også bevis på.

Rosinen i pølseenden er som skrevet Incantantion og deres tunge og møghamrende grindende mørke death metal. Mørk, grimt og betagende guitarspil, trommer der straffer uskyldige ører og en tung tung bas. Og et growl, fra Craig Pillard, der har det med at få små børn til at græde. Det er Incantation når de er bedst.

Hvis man er heldig og har de originale 7" skiver, så skulle man tage og sende dem til mig!!! Hov det var vist et lille sidespor. Hvis man er den lykkelige ejer af originalern, så har man måske ikke så meget brug for denne skive, udover at vinylerne nok er ved at være lidt slidte. Men for alle andre death metal hoveder er denne skive, et stykke obligatorisk historie. Godt nok er alle numrene undtagen en enkelt Rottrevore skæring og Repulsion numrene (Da bandet gik i opløsning ikke så lang tid efter indspilningen, red). Er at finde på de respektive bands’ debut fuldlængder. Men derfor kan man godt retfærdiggøre over sig selv og sin bankbog, hvorfor det er nødvendigt at eje denne guld skive!

10/10