HateSphere - The Killing Ep [SPV/Target 2005]

Nu er danske HateSphere klar med deres første skive efter at de blev signet af SPV. Denne 4 numres EP er hvad der skal vække vores appetit, op til udgivelsen af en ny fuld længde skive, som efter planen skulle være klar i løbet af efteråret.

HateSphere er og bliver HateSphere, er det første man tænker når musikken starter. Det lugter og lyder af HateSphere og det er jo ganske dejligt, for de har efterhånden fat i den rigtige ende af sværdet. Dog lyder bandet også mere modent og voksent end på "Ballet OF The Brute". Det er som om at musikken er internationaliseret og rettet direkte imod at give potentielle fans udenfor Danmark et ordentligt los i bollerne, for at fortælle dem at HateSphere er her for at blive her.

Der bliver leveret thrash med masser af kraft og saft, med hardcore inspirationer her og der, der skinner rimeligt kraftigt igennem denne gang. Riffene er hurtige og fængende, leadsene skriger og lyder godt. Tromme beatene er kontante og hårdtslående og Bredahl skriger det bedste han kan. Så godt her har bandet nok aldrig lydt før.

En tung, rammende og meget direkte lyd pakker musikken ind og leverer den som en knytnæve i ansigtet. Jeg ved ikke hvor overraskende skiven her er, det er sgu HateSphere der sparker røv. Dog er den temmelig varieret, især når man tænker på at der kun er 3 numre og en cover version af Suicidal Tendencies' 'Trip At The Brain". Men skiven sparker røv og jeg er sikker på at denne mini CD for alvor sætter bandet på verdenskortet… Og så er det bare tilbage at vente på fuldlængden dukker op til efteråret.

8/10