Fleshcrawl – Made Of Flesh [Metal Blade/Target 2004]

Skæbnes skiven kan det vel godt kaldes. Det første album fra Fleshcrawls side, siden at guitarist og hovedkomponist Stefan Hanus, stoppede i bandet efter det forrige udspil "Soulskinner".

Desværre kan bandet ikke opholde det momentum, de stille og roligt har opbygget igennem årene. Det fra første tone let at høre at det er Fleshcrawl, der er i spillen. Bandet har altid været kendetegnet, ved en utrolig tyk og tung guitar mur, den er intakt. Dog er der skruet lidt ned for farten, så nu foregår næsten hele skiven i midtempo, noget som før har været en svaghed for bandet.

Variation er det der mangler på "Made Of Flesh". Fleshcrawl byder på en pæn gang standard death metal. Men de er sgu begyndt at genbruge deres egne ideer. Man skulle ellers tro at en ny guitarist ville give lidt nye ideer. Men det er selvfølgelig nogle store sko, den nye mand Oliver Grbavac skal udfylde.

Lyden er som altid når vi taler Fleshcrawl, knusende tung og kompakt. Guitarerne lyder godt, trommerne ligger hvor de skal og bassen rumler ondt i baggrunden. Og forrest ligger Gross’ monster growl.

Det er slet ikke en ringe skive Fleshcrawl har lavet. Og den vil da helt sikkert også tiltale en death metal fans. Men sammenlignet med hvad der ellers udkommer for tiden, så klarer den ikke tidens tand. Men hvis tordnende tung midtempo death metal er din favorit, så er "Made Of Flesh" din skive. Men jeg tror nu nok at jeg holder mig til bandets bag katalog. Og så forstår jeg slet ikke det sidste meget mere, svensker lydende nummer, hvor kommer det fra?

6/10