Severe Torture - Bloodletting [Karmageddon/Target 2005]

En stille gåtur i skoven, bliver afbrudt af en højlydt brølende motor og jorden begynder stille at ryste under en. Igennem buskene, over bakketoppen lige foran en, brager en Abrams M1 igennem og det er det sidste man ser, før man mærker en brutal smerte. Det er lidt den samme fornemmelse som man sidder med efter et møde med hollandske Severe Torture. De tromler også brutalt henover en, som en stor kampvogn uden nåde.

Bandet byder på noget af den mest hårdtslående death metal, som findes for tiden. Højt tempo, grindende guitarer, smadrende bas og monstertrommearbejde og en ond ond vokal. Lidt teknik her og der for at krydre brutaliteten og så ellers bare smæk til kæben.

Skiven her byder på bandets set fra sidste års Fee Metal Festival i Århus, hvor bandet, ud fra indspilningen her, sparkede monster røv. Bandet smadrer derudaf og hiver publikum med ind i brutaliteten. Samtidig med at musikken bliver leveret meget tight og vellydende. Der er ikke meget at komme efter angående live delen af skiven her. Bandet lyder veloplagte og leverer 9 fede numre. Der er live feel og så er lyden sgu god. Den er fanget af Tue Madsen og det må man sige at han har gjort godt.

Herefter bydes der på en coverversion af Pestilence nummeret 'Lost Souls' og det bliver også leveret ganske udmærket. Som ekstra bonus gejl, bliver vi budt på Severe Torture's demo fra 1998 'Baptized In Virginal Liquid' og det er et ganske udmærket demo, må jeg hilse og sige.

Alt i alt er det en hårdtslående pakke som Karmageddon og Severe Torture her får leveret. Alle fans af brutalt death metal kan være med, dette er Severe Torture fra deres bedste side, og skiven er et must have for dem der allerede er fanget af bandet.

8/10