VA - Seven Gates Of HorrorA Tribute To Possessed [Karmageddon/Target 2004]

Så er den længe ventede tribute skive til Possessed endelig kommet på gaden. Her kan vi snakke om en høj profils skive, med nogle af de bedste bands igennem tiden. Samt et par meget interessante horder fra den mørke undergrund.

Possessed er uden tvivl et af de vigtigste bands for death metallen. Deres debut skive "Seven Churches" flyttede grænserne for hvordan man kunne levere mørkt ekstrem metal. Og heldigvis er der da mange bands der har suget til sig, og leverer endnu mere ekstremt musik i dag. Af bands der herpå skiven hylder Possessed kan nævnes Cannibal Corpse, Absu, Sinister og Vader, som alle er bands der har slået deres navne og positioner, på deres respektive scener, fast med 7 tommer søm.

Af spændende undergrunds bekendtskaber kan nævnes Sadistic Intent, som leverer en hæsblæsende version af ’The Exorcist’, hvorpå Possessed vokalist Jeff Becara leverer vokalen. Derudover er Angel Corpse (RIP eller genopstået?), Krabathor og Pentacle også inde over med nogle rigtigt fede versioner af klassikerne.

Alle numrene på skiven her sparker seriøst røv. Især Cannibal Corpse imponerer med deres smadrende version af ’Confessions’. Hvorpå især Corpsegrinder leverer god vokal. Der er kun et eneste band der falder igennem og med den indsats de leverer burde de ikke være berettiget til at være her på skiven. Det er Diabolic som med en mildest talt elendig version af ’No Will To Live’. Den dårlige produktion på nummeret, samt de rystende ringe (computer?) trommer ødelægger alt. Generelt kan det siges at alle bandsene på skiven leverer numrene tæt på originalerne, dog med de respektive bands egen unikke lyd. Og det er sgu fedt! Skiven her henvender sig selvfølgelig kun til die hard fans af Possessed, men de vil også kunne få noget fornøjelse ud af skiven her.

7/10