Korihor/Abigail – Alkoholik Metal Blasphemers [Hells Headbangers 2004]

Dette split album byder på 2 asiatiske bands. Korihor stammer fra Filippinerne og leverer old school thrash metal med black metal elementer. Og kultnavnet Abigail fra Japan, har huseret i over 10 år efterhånden, og leverer sygeligt larmende black/thrash-ageddon.

Første band på banen er Korihor og de leverer 4 knusende skæringer. De går friskt til deres metal. Der er intet nyt over det de leverer. Tvært imod så lyder det hele meget velkendt. Men der er så meget energi og fuck jer alle attitude bag deres aggressioner, at det er pisse fedt at høre på. Samt perfekt at svinge parykken til.

Guitar og trommelyden er lidt tynd, men det gør egentligt ikke så meget. Øvelokale lyden klæder den rå musik. Bassen kan hele tiden høres banke løs i baggrunden, fed detalje. Derudover er vokalen meget fed, en afdæmpet mellemting imellem et growl og et skrig. Igen passer det perfekt til musikken og bandets udtryksform. Derudover leverer de et instrumental nummer, der sparker røv.

Så er det Abigail’s tur og jeg skal være den første til at indrømme at deres infantile larm, aldrig har sagt mig så meget. De 8 numre her på skiven kører da også ligeud af landevejen i bedste Abigail stil. 4 studie tracks og 4 live indspilninger. Masser af referencer til gode gamle numre og så ellers larmende guitar, smadrende bas og trommer og en vokal fra helvedes dyb. Ind imellem har vi de stille og rolige stykker, der skal jo være tid til en tår af bajeren. Abigail er sgu ikke så slemme, man skal bare ikke have for meget ad gangen.

Skiven her er værd at eje for Korihor’s part. De leverer fed metal, der kommer til at hænge ved i mange år fremover. Og ja, Abigail er Abigail og det er jo nok godt, hvis man kan lide dem og deres til tider larmende metal.

7/10