Hecate Enthroned - Redimus [Blackend/Target 2004]

Engelske Hecate Enrthroned er nu klar med endnu en omgang brutalt death metal med masser af influenser fra bade heavy metal og black metal genrerne. Bandet har aldrig sagt mig det store og kommer sgu nok heller ikke til det.

Som skrevet står den på brutalt death metal, med masser af black metal riffs, skrigende vokaler og growls. Oven i det er der mange pæne melodier og smukke keyboard flader, som nok er ment som mystiske, selvom de ikke altid virker sådan. Bandet har en masse ideer, de virker bare ikke altid lige optimalt, og oftest bliver musikken temmelig kedelig at høre på. Og de til tider noget akavede placeringer af keyboards og pæne melodier er også belastende.

Musikerne har ganske udmærket styr på deres instrumenter og guitaristerne virker meget talentfulde. Trommerne får også masser af tæsk og er nok det mest interessante på skiven. Dog drukner de af og til i en dårlig placering bagude i mixet. Selvom produktionen er meget god.

Jeg tror ikke at der er mange der vil falde på halen over denne skive. En mere eller mindre bevidst blanding af norsk symfonisk black metal, brutalt death metal, som af og til lyder lidt hen ad nyere Gehenna, og engelsk symfonisk teatralsk metal á la Cradle Of Filth. Hvis du synes det lyder interessant så er denne skive noget for dig. Det hele er temmelig standard og ideerne er ikke så friske og opfindsomme. Alle andre vil nok krybe uden om denne halvdårlige blanding, og jeg smider stille og roligt skiven og i bunken med dem der ikke vil blive spillet igen.

4/10